loader image

Kolekcja frontów kuchennych
dla Marko Kitchen

Co zdiagnozowaliśmy?

W ramach współpracy, przeprowadziliśmy analizę wzorniczą w zakresie strategii firmy i jej modelu biznesowego, która pozwoliła na szybkie zorientowanie się w ogólnej sytuacji firmy oraz umożliwiła wyznaczenie nowych kierunków rozwoju. Dotychczasowa działalność firmy opierała się na produkcji mebli kuchennych oraz mebli do jachtów pełnomorskich.

Na bazie obserwacji rynku i w zachodzących zmianach w zachowaniu konsumentów, a także wykorzystując niebywałe kompetencje stolarsko-rzemieślnicze i produkcyjne Marko Kitchen oraz umiejętności łączenia niestandardowych materiałów inspirowanych marynistycznym designem, podjęliśmy decyzję o stworzeniu kolekcji innowacyjnych frontów kuchennych.

Jak pracowaliśmy?

Przeprowadziliśmy analizę wzorniczą, która obejmowała dojrzałość technologiczną organizacji, jej otoczenie biznesowe, dotychczasową ofertę produktową i komunikację marketingową. Przeanalizowaliśmy rynek mebli kuchennych w Polsce, w tym również zwyczaje zakupowe klientów indywidualnych. Wybraliśmy kluczowe trendy meblarskie, społeczne i technologiczne istotnie wpływające na rozwój branży.

Wykorzystując metodę Business Model Canvas opisaliśmy aktualny model biznesowy. Zbadaliśmy docelowe grupy odbiorców i przeprowadziliśmy wywiady z architektami i innymi interesariuszami firmy. Stworzyliśmy model tożsamości marki, opisaliśmy wartości i korzyści jakie firma oferuje. Od początku, w cały proces zmiany zaangażowani byli pracownicy firmy: inżynierowie i kadra menadżerska, a także partnerzy handlowi i biznesowi organizacji. Wspólnie przeprowadziliśmy wszystkie prace niezbędne do uruchomienia sprzedaży nowego produktu – nietuzinkowej kolekcji wysokiej jakości frontów mebli kuchennych.

Nasze rozwiązanie

Stworzyliśmy kolekcję składającą się z kilkudziesięciu wzorów frontów mebli kuchennych inspirowaną wnętrzami jachtów. Ujednoliciliśmy gabaryty mebli, dzięki czemu wszystkie fronty pasują do siebie idealnie, a dowolne ich łączenie tworzy nieskończoną ilość możliwych stylizacji. Frezowanie w drzwiach na pojemniki, marynistyczne pierścienie, designerskie uchwyty na telefon lub tablet, a także małe doniczki na zioła zawieszone na szafkach, to tylko niektóre z elementów wyrażonych przez innowacyjne rozwiązania w zakresie funkcji, ergonomii i estetyki produktu.

Rozwój strategii biznesowej oraz oferty produktów pozwolił firmie na podniesienie konkurencyjności poprzez zmniejszenie uzależnienia od jednego segmentu rynkowego, pełnego wykorzystania mocy produkcyjnych gotowych do seryjnej produkcji mebli, a także nabycia istotnych kompetencji projektowych, które wzmocnią rozpoznawalność marki w świadomości konsumenckiej. Opracowaliśmy również strategię komunikacji marki, w wyniku której powstała księga standardów identyfikacji wizualnej, a także zaprojektowaliśmy nową stronę internetową firmy.

Za innowacyjną kolekcję frontów kuchennych Marko Kitchen otrzymał nominację w konkursie Dobry Wzór 2021.

W projekcie współpracowaliśmy z projektantkami wzornictwa przemysłowego z firmy Ekierki.

LinkedIn
Share