loader image

Stworzenie tożsamości marki Symfonia

Co zdiagnozowaliśmy?

Symfonia to producent oprogramowania dla biznesu, który od 25 lat wspiera transformację cyfrową polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP. Dzięki współpracy z siecią blisko 200 partnerów technologicznych i biznesowych, optymalizuje zarządzanie przedsiębiorstwami. Od lat prowadzi również działania edukacyjne, wyjaśniając jak wykorzystywać cyfryzację do usprawnienia codziennej pracy i osiągania lepszych wyników biznesowych polskich firm. 

Jak pracowaliśmy?

Wspólny projekt realizowaliśmy pod dużą presją czasu. Symfonia wprowadzała właśnie nową strategię biznesową, zdecydowała odłączyć się od brytyjskiej korporacji SAGE i rozwijać biznes samodzielnie. Firma pozyskała nowych inwestorów i w utrudnionych warunkach szalejącej pandemii, pracując wyłącznie na narzędziach online, przystąpiła do prac nad tożsamością własnej marki. Celem działań było możliwie szybkie zaoferowanie na rynku produktów pod własnym brandem. W ten sposób Symfonia wróciła do korzeni – marki, która pierwotnie, jeszcze przed połączeniem się z koncernem, oferowała firmom oprogramowanie do zarządzania biznesem.

Istotnym założeniem strategicznym procesu projektowego było projektowanie rozwiązań przez pracowników firmy. W proces tworzenia tożsamości marki zaangażowało się ok. 30 osób. Udział przedstawicieli różnych działów, z różnymi kompetencjami i doświadczeniem, a także na różnych szczeblach w strukturze organizacji pozwolił na efektywną pracę. Wspólnie z pracownikami szukaliśmy odpowiedzi na pytania czym jest marka, co robi i jakie cele chce realizować. W procesie uczestniczyli zarówno handlowcy, programiści, jak i przedstawiciele działu HR, a także kluczowi menadżerowie.

Nasze rozwiązanie

Przy tak dużym zaangażowaniu całego zespołu projektowego, tworzenie modelu tożsamości marki zostało ostatecznie osadzone w 2 perspektywach. Po pierwsze klienta zewnętrznego – jakie korzyści emocjonalne i racjonalne oraz jakie wartości marka dostarcza swoim klientom. Z drugiej strony, pracownicy poświęcili dużo czasu na zrozumienie wartości firmy – co jest ważne dla samych pracowników, dokąd ich zdaniem firma zmierza, jak chce się pozycjonować na rynku i jakie ma perspektywy rozwoju. Dzięki temu, wypracowana w efekcie tożsamość marki była zarówno odpowiedzią na kluczowe potrzeby i wyzwania obecnych oraz przyszłych odbiorców, ale także wyrazem ambicji i dążeń osób tworzących organizację w codziennej pracy.

W ramach naszej współpracy wypracowaliśmy też potencjalne kierunki rozwoju strategicznego firmy, a także wspólnie określiliśmy jak firma może realizować kluczowe wartości organizacji w praktyce, które są ważne z punktu widzenia samych pracowników firmy.

LinkedIn
Share