Jak możemy ulepszyć urządzenie Mountbatten do nauki pisania systemem Braille’a dla dzieci niewidomych i słabosłyszących?

Do jakiego wniosku doszliśmy wspólnie?

Mountbatten wyklucza społecznie swoich użytkowników, podkreśla ich niepełnosprawność i nie integruje ich z otoczeniem. Przeformułowaliśmy zatem wyzwanie: chcieliśmy zaprojektować urządzenie od nowa i uwzględnić potrzeby dzieci i ich opiekunów. Chcieliśmy, żeby dzieci polubiły nasz projekt i korzystały z niego z dumą i przyjemnością.

Jak pracowaliśmy?

Rozpoczęliśmy od badań etnograficznych i pogłębionych wywiadów w szkołach i domach. Ich wyniki wpłynęły na zmianę kierunku procesu — od liftingu do nowego projektu. Zorganizowaliśmy warsztaty kreatywne oraz konsultacje z zespołem projektowym, który składał się z konsultantów i pracowników firmy, osób niewidomych, niedowidzących, nauczycieli i rodziców. Wspólnie wypracowaliśmy brief projektowy. Stworzyliśmy szkice koncepcyjne, następnie projekty, wreszcie prototypy do testowania nowego rozwiązania. Po kilkukrotnej modyfikacji prototypów powstały modele Mountbattena gotowe do wdrożenia.

Nasze rozwiązanie

Nowy Mountbatten jest nowoczesny i prostszy w formie, zostały rozdzielone i ulepszone dwie jego funkcje — maszyny do pisania i drukarki, dzięki temu urządzenie stało się mobilne. Produkt zyskał nową cenę, dostępną dla szerszego grona odbiorców. Jesienią 2018 urządzenie będzie sprzedawane na amerykańskim rynku.

Projekt: Joanna Leciejewska

Stare znaczenie

Używam Mountbatten do nauki pisania systemem Braille’a w domu lub w szkole.

Nowe znaczenie

Używam Mountbatten do komunikacji z otoczeniem gdziekolwiek jestem.

Facebook
Facebook
LinkedIn