Jak możemy ulepszyć nasze urządzenie Mountbatten do nauki pisania systemem Braille’a dla dzieci niewidomych i słabosłyszących?

Do jakiego wniosku doszliśmy wspólnie?

Mountbatten wyklucza swoich użytkowników społecznie, podkreśla ich niepełnosprawność i nie integruje ich z otoczeniem. Naszym nowym wyzwaniem stało się jak zaprojektować urządzenie od nowa z uwzględnieniem potrzeb dzieci i ich opiekunów, które polubią, i z którego będą z dumą korzystać.

Jak pracowaliśmy?

Rozpoczęliśmy od badań etnograficznych i pogłębionych wywiadów w szkołach i domach, których wyniki wpłynęły na zmianę kierunku procesu — od liftingu do nowego projektu. Zorganizowaliśmy warsztaty kreatywne oraz konsultacje z zespołem projektowym, który składał się z konsultantów i pracowników firmy, osób niewidomych, niedowidzących, nauczycieli i rodziców. Wspólnie wypracowaliśmy brief projektowy. Stworzyliśmy szkice koncepcyjne, następnie projekty, wreszcie prototypy do testowania nowego rozwiązania. Po kilkukrotnej modyfikacji prototypów powstały modele Mountbattena gotowe do wdrożenia.

Nasze rozwiązanie

Nowy Mountbatten jest nowoczesny i prostszy w formie, zostały rozdzielone i ulepszone dwie jego funkcje — maszyny do pisania i drukarki, dzięki temu urządzenie stało się mobilne. Produkt zyskał nową cenę, dostępną dla szerszego grona odbiorców. Jesienią 2018 urządzenie będzie sprzedawane na amerykańskim rynku.

Projekt: Joanna Leciejewska

Stare znaczenie

Używam Mountbatten do nauki pisania systemem Braille’a w domu lub w szkole.

Nowe znaczenie

Używam Mountbatten do komunikacji z otoczeniem gdziekolwiek jestem.

Facebook
Facebook
LinkedIn