loader image

Studia podyplomowe „Zarządzanie innowacją – design management”

Poznaj innowacyjne podejście do projektowania Innovation & Design Management

Aktualna oferta studiów podyplomowych na rynku jest bardzo szeroka. Szkoły wyższe przeganiają się w tworzeniu nowych kierunków, próbując dopasować ofertę do zmieniających się oczekiwań i potrzeb osób chcących podnieść swoje kwalifikacje.

Wybierając odpowiedni kierunek studiów często sugerujemy się lokalizacją, renomą uczelni, a także opinią innych osób. Co jeszcze powinnyśmy wziąć pod uwagę wybierając studia podyplomowe? Kadrę! Bo to wykładowcy, dzieląc się swoim doświadczeniem i praktyczną wiedzą ze słuchaczami, nadają studiom odpowiedni poziom i ostateczny charakter.

Dziś opowiemy Wam o studiach podyplomowych „Zarządzanie innowacją – design management” organizowanych na Uniwersytecie SWPS, czyli pierwszym takim kierunku studiów podyplomowych w Polsce, który w tym roku realizowany będzie już po raz dziewiąty.


Innovation & Design Management
to strategiczne podejście do projektowania strategii marek, produktów i usług, łączące w sobie różne metody i techniki zarządzania (m.in. design management, design thinking, service design i user experience). Korzystanie z założeń różnych metodologii pracy stwarza przestrzeń do wymiany doświadczeń, pobudza kreatywność, otwiera uczestników procesu na zmianę oraz pozwala projektować nieszablonowe i innowacyjne rozwiązania. Ale to nie wszystko! Wypracowywanie innowacyjnych rozwiązań i tworzenie konkurencyjnych marek możliwe jest dzięki holistycznemu podejściu do projektowania, które obejmuje wszystkie obszary organizacji: poziom strategiczny, taktyczny i operacyjny. Tylko w ten sposób możemy świadomie projektować nowe produkty i usługi, stawiające w centrum nie tylko użytkownika i jego potrzeby, ale także uwzględniające potrzeby całej organizacji i całego otoczenia, w którym organizacja funkcjonuje.

Plan studiów został opracowany w taki sposób, aby wszyscy uczestnicy przeszli przez cały proces projektowania: od diagnozy problemu, przez badania, prace kreatywne i budżetowanie, po stworzenie prototypu produktu lub usługi!

Dla kogo studia te będą dobrym wyborem?
– Przyszłych i obecnych przedsiębiorców
– Menedżerów średniego i wyższego szczebla oraz specjalistów działów rozwoju, HR, sprzedaży i marketingu
– Trenerów biznesu, projektantów i pracowników agencji kreatywnych
– Osób ambitnych, które lubią zmiany i szukają kreatywnych rozwiązań projektowych
– Dla Ciebie?

Co zatem zyskasz dołączając do grona słuchaczy?
– Rozwój kompetencji w zakresie tworzenia innowacji
– Nawiązanie cennych relacji biznesowych z uczestnikami studiów
– Zdobycie umiejętności wykorzystania metodologii pracy projektowej do tworzenia strategii firm i marek, rozwoju produktów i usług, usprawniania procesów i tworzenia skutecznej komunikacji

Czego możesz się spodziewać podczas rocznych studiów?
– Innowacyjnej metodologii nauczania
– Najnowszej wiedzy i gotowych narzędzi wdrożenia
– Pracy na rzeczywistym projekcie pod okiem specjalistów

Zajęcia prowadzą praktycy z wieloletnim doświadczeniem przy wprowadzaniu innowacji w firmach, w tym m.in. eksperci Metaphor:

1. Anna Wróblewska
Autorka i opiekunka merytoryczna studiów, jedna z pierwszych w Polsce konsultantek Design Management. Z sukcesem zrealizowała projekty dla takich marek jak m.in. VOX, ENEA, LIDL, Urząd Miasta Poznania i Volksvagen Poznań.

2. Michał Głowacki
Współautor strategii rozwoju marek Skoda, Seat, Audi, VW oraz Hyundai oraz fuzji największych motoryzacyjnych firm na rynku polskim – Skoda Auto Polska oraz Kulczyk Tradex.

3. Sonia Przybył
Redaktorka i badaczka trendów. Wykształcenie i doświadczenie w zakresie nauk społecznych i innowacji wykorzystuje w analizie oraz prognozie trendów i rynku, które tworzyła dla m.in. Park Technologiczny YouNick, Alfa Bridge, Diligent oraz Allegro Group.

4. Piotr Wróblewski
Konsultant i trener w obszarze strategii marek. Współautor strategii komunikacji marek dla m.in. Międzychodu, Limaro, STXNext i School of Form.

W programie zajęć m.in.:
– Budowanie zespołu i kontraktowanie
– Tworzenie innowacji za pomocą designu
– Strategia i modelowanie w biznesie
– Design Thinking – zarządzanie innowacją
– Rozwój kreatywności i umiejętności prezentacyjnych
– Badania wspierające innowacyjność
– Kreowanie tożsamości marki i Visual Identity
– Projektowanie produktu, usługi i doświadczeń
– User experience
– Anatomia trendu
– Budżetowanie

Jak zapowiada Anna Wróblewska, autorka i opiekunka merytoryczna studiów: „Program został opracowany merytorycznie w taki sposób, żeby odzwierciedlał rolę design managementu na każdym poziomie funkcjonowania „dobrze zaprojektowanej” organizacji: operacyjnym – przy tworzeniu nowych produktów i usług, taktycznym – opartym na budowaniu spójności firmy na różnych obszarach jej działania oraz strategicznym – przy obieraniu strategii biznesowej opartej na designie.”


Pełny program, kadrę i warunki udziału znajdziesz na stronie uczelni:
TUTAJ.
Jak co roku, liczba miejsc jest ograniczona – o przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Zapraszamy i do zobaczenia wkrótce!

LinkedIn
Share