loader image

II edycja Konferencji Innovation & Design Management Conference

Projektowanie w Płynnej Nowoczesności. Redefinicja. Respekt. Relaks.

II edycja Konferencji Innovation & Design Management Conference w 2021 roku

29-30 marca 2021 r., razem z Pulsem Biznesu, zorganizowaliśmy drugą edycję konferencji Innovation & Design Management Conference, której tematem przewodnim było „Projektowanie w Płynnej Nowoczesności. Redefinicja. Respekt. Relaks.”. 2 dni pełne merytorycznej wiedzy i poszukiwań odpowiedzi na pytanie „Jak projektować biznes w Polsce 2021+, aby znaleźć się w gronie zwycięzców?”.

Celem konferencji było podzielenie się wiedzą i doświadczeniami w obszarze tworzenia innowacji w czasie kryzysu, w którym się znaleźliśmy.

„Chcemy wspólnie szukać odpowiedzi, jak najlepiej przejść przez zmianę i poradzić sobie z wyzwaniami przyszłości. Ta edycja wydarzenia ma dla mnie wyjątkowe znaczenie, bo nasze zaproszenie do dyskusji przyjęło grono ponad 40 prelegentów i gości specjalnych, autorytetów w dziedzinie zarządzania designem i biznesem gotowych zmierzyć się z najtrudniejszymi pytaniami o nowe, możliwe kierunki rozwoju” – mówiła Anna Wróblewska, założycielka i CEO Metaphor, autorka koncepcji i programu konferencji.

Zaproszenie Anny Wróblewskiej na konferencję przybliża ideę organizowanego wydarzenia:

Goście konferencji Innovation & Design Management Conference

Zaproszeni goście mierzyli się z podsumowaniem kryzysu gospodarczego powstałego w czasach pandemii i szukali scenariuszy przyszłości w biznesie, projektowaniu i tożsamości. Łączyła ich myśl Zygmunta Baumana „(…) żeby działać w świecie (a nie tylko poddawać się działaniu świata), trzeba wiedzieć, jak działa świat”.

Płynna nowoczesność to sytuacja, której doświadczamy obecnie, to czasy destabilizacji, redefinicji wartości, zasad, sposobów działania, poczucia niepewności przyszłości. Właśnie weryfikacja wartości i potrzeb konsumpcyjnych, której doświadczyliśmy na skutek pandemii, skłania do refleksji, że konieczne jest zaprojektowanie biznesowej rzeczywistości od nowa. Dotyczy to zarówno strategii rozwoju, jak i przetrwania firm w czasie przedłużającego się kryzysu, rodzących się nowych warunków, zmian w kulturze organizacji oraz koniecznych nowych kompetencji pracowników 2021+.

 

Gośćmi specjalnymi 2 edycji wydarzenia w 2021 r. byli:

  • prof. Roberto Verganti – ekspert w dziedzinie innowacji i przywództwa, autorytet w dziedzinie designu,
  • prof. Brigitte Borja de Mozota – pionierka w dziedzinie badań z zakresu design management, założycielka i dyrektorka Designence ™, think tanku zajmującego się badaniami, strategiami w oparciu o design, kreatywnymi rozwiązaniami dla firm, menedżerów i instytucji na całym świecie,
  • prof. dr hab. Jerzy Hausner – przewodniczący Rady Programowej Open Eyes Economy Summit oraz Rady Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej, b. wicepremier i minister gospodarki, pracy i polityki społecznej,
  • Piotr Voelkel – współwłaściciel Grupy Kapitałowej Vox, założyciel prywatnych uczelni wyższych Collegium Da Vinci i School of Form oraz współzałożyciel Uniwersytetu SWPS, mecenas wielu projektów kulturalnych i edukacyjnych.

Zapraszamy do posłuchania krótkiej rozmowy Anny Wróblewskiej z Roberto Vergantim – Gościem Specjalnym konferencji, która była zapowiedzią nadchodzącego wydarzenia:

Formuła i plan konferencji Innovation & Design Management

Dzięki unikatowej formule konferencji, na którą składały się duety sparingowe, panele dyskusyjne, wykłady, stoliki eksperckie, warsztaty i aż 8 bloków tematycznych, każdy z uczestników był projektantem swojej własnej wersji tego wydarzenia!

Dyskusje i wykłady podzielone zostały na 8 bloków tematycznych:

  • Biznes i innowacja,
  • Marka i komunikacja,
  • Innowacyjna kultura organizacji,
  • Miasto i biznes,
  • Networking w projektowaniu innowacji,
  • Design – duety projektowe,
  • Technologie i projektowanie,
  • Edukacja i kompetencje przyszłości.

W ramach wspomnianych bloków zaplanowaliśmy 8 ścieżek tematycznych, które dotyczyły:

  • Projektowania innowacji – produktów, usług, przełomowych rozwiązań i technologii przyszłości,
  • Projektowania skutecznej strategii rozwoju firmy na czasy kryzysowe i pokryzysowe,
  • Projektowania doświadczeń klientów w zmieniającym się świecie,
  • Projektowania silnej marki w globalnym poczuciu braku bezpieczeństwa,
  • Projektowania kompetencji pracowników na rynku pracy XXI wieku,
  • Projektowania nowej kultury organizacji opartej na relacjach, empatii, zwinności i elastyczności,
  • Projektowania komunikacji marki z wykorzystaniem uniwersalnych wartości, które za nią stoją,
  • Projektowania strategii dla miast przyszłości, miast szczęśliwych mieszkańców.

Skoncentrowana dawka wiedzy z zakresu projektowania, innowacji i biznesu dostępna była bez wychodzenia z domu, gdyż wydarzenie odbywało się w trybie online.

Innovation & Design Management Conference

Bądźcie pokręceni, nieprzewidywalni

„Jeżeli mamy dobre, autentyczne relacje w organizacji, to wtedy możemy wprowadzać INNOWACJE.” [M. Olsztyński]

„Chodzi o to, żeby wybierać takie wydarzenia z życia albo takie fakty i sytuacje, które będą ważne dla Twojego klienta. Zawsze trzeba wejść w buty klienta i popatrzeć na życie z jego perspektywy.” [dr M. Górska]

„Pandemia nie skończy się wraz z Covidem.” [E. Bendyk]

„Świat odchodzi od prawdy. Musimy dostarczyć prawdziwe informacje.” [P. Voelkel]

„Bądźcie pokręceni, nieprzewidywalni, nie podążajcie za algorytmami! Podążajcie za ludźmi, znajdźcie innych.” [W. Bartkowski]

 

Uśmiech na twarzach, błysk w oczach uczestników oraz wysoko ocenione wystąpienia prelegentów są dla nas najlepszym potwierdzeniem, że po raz drugi warto było spotkać się w takim gronie i wspólnie szukać pomysłów i rozwiązań projektowania biznesu i innowacji w nowej rzeczywistości.

 

Co dalej?

Jeśli Was z nami nie było – sformułowanie „nic straconego” nie jest może na miejscu ;), ale bądźcie czujni – myślimy już nad kolejną edycją. O szczegółach będziemy Was informować na bieżąco. Ale możemy już dziś zdradzić, że w 2022 roku planujemy coś naprawdę wyjątkowego!

2. Edycja wydarzenia Innovation & Design Management Conference

A tak było wcześniej

W 2019 roku zorganizowaliśmy pierwszą edycję konferencji Innovation & Design Management Conference, której dłuższa relacja znajduje się TUTAJ.

LinkedIn
Share