loader image

Skąd twórcy reklamy czerpią pomysły?

Oglądając kolejny zapadający w pamięć spot, słuchając kolejnego zostającego w głowie na długo jingla czy też podziwiając kolejny plakat, od którego nie sposób oderwać wzroku, możesz się zastanawiać, skąd twórcy reklamy czerpią pomysły na niebanalne, efektowne i efektywne kampanie reklamowe. W rzeczywistości na to pytanie jest kilka odpowiedzi – część z nich przedstawimy Ci właśnie dzisiaj. Usiądź wygodnie i dowiedz się, skąd biorą się dobre nowe pomysły, np. pomysły na nowe produkty, usługi, reklamy. Zapraszamy!

Wiemy, skąd twórcy reklam czerpią pomysły!

W artykule poradnikowym zatytułowanym Scamper przedstawiliśmy sposób na nowe pomysły polegający na modyfikacji istniejących już produktów, usług bądź procesów. Efektem techniki scamper jest równocześnie wygenerowanie nowych pomysłów i rozwiązanie obecnych problemów. Więcej o tej metodzie dowiesz się z poświęconego jej artykułu. Natomiast we wstępie do poradnika wymieniliśmy kilka innych odpowiedzi na to, skąd twórcy reklamy czerpią pomysły. Są to kolejno: burza mózgów, mapowanie myśli, swobodne pisanie, odwrócona burza mózgów.

Skąd czerpać nowe pomysły? Burza mózgów!

Burza mózgów to dobrze znana i bardzo skuteczna metoda generowania nowych pomysłów w grupie. Pozwala na swobodne wyrażanie myśli, skupiając się na ilości, a nie na ocenie jakości (propozycje mogą być nawet z pozoru szalone!). Przed przystąpieniem do burzy mózgów należy precyzyjnie określić cel lub problem. Ocena jakości i realności zastosowania danego pomysłu odbywa się dopiero na koniec, bez krytykowania pomysłów uznanych za nietrafione.

Pomysł na nowy produkt lub usługę – mapowanie myśli

Mapowanie myśli to ciekawa i efektywna technika generowania pomysłów na nowe produkty i usługi poprzez wizualizację nowych pomysłów i relacji między nimi. Do mapowania myśli wykorzystuje się kartkę lub tablicę, na których umieszcza się środkowy punkt – główny temat w postaci słowa, hasła, pytania. Od centralnego punktu prowadzi się strzałki w różnych kierunkach, reprezentujące podtematy. W trakcie pracy warto używać kolorów i symboli, by różnicować nowe pomysły i pobudzać kreatywność uczestników. Mocną stroną tej techniki wypracowywania pomysłów na nowy produkt czy usługę jest tworzenie jeszcze lepszych propozycji na bazie dobrych propozycji innych członków grupy.

Kolejne pomysły na nowe produkty i usługi – swobodne pisanie

Odpowiadając na pytanie, skąd twórcy reklam czerpią pomysły, nie sposób nie wspomnieć o metodzie zwanej swobodne pisanie. Łączy ona cechy burzy mózgów i mapowania myśli. Polega na ustawieniu timera na konkretny czas i zapisywaniu wszelkich nowych pomysłów na kartce aż do usłyszenia sygnału końca czasu. Nowych pomysłów nie należy skreślać ani poprawiać. Nie powinno też myśleć się nad ich sensownością ani trudnością wdrożenia – tutaj bowiem, podobnie jak w burzy mózgów, liczy się ilość. Dopiero na końcu można wyłuskać najlepsze pomysły na nowe produkty i usługi. Co ważne, ta metoda sprawdza się nawet przy pracy w pojedynkę.

Skąd jeszcze twórcy reklamy czerpią pomysły? Odwrócona burza mózgów!

Dobry pomysł na nowy produkt, usługę lub reklamę może wpaść do głowy również dzięki odwróconej burzy mózgów. Tym razem punktem wyjścia jest zagadnienie lub problem, którego wcale nie chce się rozwiązać, tylko dla którego szuka się powiązanych problemów. W rezultacie odwrócona burza mózgów ma dać odpowiedź na pytanie, jakie trudności mogą pojawić się na drodze do osiągnięcia realnego celu. Znając te trudności, łatwiej im przeciwdziałać.

Poza wymienionymi metodami istnieją inne sposoby na pomysły na nowe produkty, usługi, procesy i reklamy. Jeżeli dobre nowe pomysły to coś, co Cię interesuje, koniecznie śledź nasze publikacje na blogu. A jeśli szukasz konsultingu biznesowego, zgłoś się do nas!

LinkedIn
Share