Strategia rozwoju Renomed
Do jakiego wniosku doszliśmy wspólnie?
Renomed to firma rodzinna, która produkuje nożyczki tworzone według autorskiego projektu od 1981 roku. Proces powstawania każdej pary nożyczek jest unikalny a produkcja w całości opiera się na ręcznej pracy gwarantując niepowtarzalną jakość. Warto w związku z tym zadbać o:
- rozpoznawalność/widoczność firmy na rynku;
- sprzedaż produktów;
- rozwój nowego produktu na potrzeby globalnego rynku;
- wypracowanie strategii, misji i wizji nowego produktu – zgodnie z potrzebami firmy.
Jak pracowaliśmy?
Chcąc zrealizować założony cel wykorzystaliśmy coaching zespołowy, który jest ciekawą alternatywą dla szkoleń. Dlaczego? Zespół pracuje na rzeczywistych wyzwaniach ucząc się korzystać z kreatywnych form pracy a pomysły mają dużą szansę na wdrożenie, ponieważ zostały przez zespół wypracowane. Esencją coachingu indywidualnego jest pomoc uczestnikom w dokonywaniu zmian w taki sposób, w jaki tego oczekują i pomoc w podążaniu w kierunku, w którym chcą dokonać zmian. Coaching jest procesem doskonalenia kompetencji w obszarze, który chce rozwijać Klient. Oparty jest na partnerskiej relacji i wzajemnym zaufaniu. Pomaga ludziom i organizacjom w stawaniu się tym, kim chcą być. Wydobywa i wzmacnia to, co w ludziach i organizacjach najlepsze. Wzmacnia firmę nie tylko przez rozwijanie indywidualnych kompetencji, ale też przez kształtowanie odpowiednich postaw. Plan sesji składał się z trzech modułów dotyczących struktury zespołu i roli poszczególnych ich członków, zarządu firmy, rozwoju nowych produktów i rozwoju strategii, misji, wizji i komunikacji firmy. Metodologia procesu coachingowego opierała się na cyklu: diagnoza potrzeb, wyznaczenie celów i metody realizacji, realizacja celów, ocena i podsumowanie.
Co wypracowaliśmy?
Wypracowaliśmy strategię marki w oparciu o kluczową propozycję wartości dla klientów wraz z modelem biznesowym, tożsamości marki obejmującej misję, wizję, wartości oraz strategii komunikacji. Umocnił się również zespół, który wie jak osiągnąć znaczącą przewagę rynkową i przejąć poszczególne odpowiedzialności za realizację wizji rozwoju organizacji oraz nowych produktów. Dlatego cieszy nas to, że firma może pochwalić się wieloma sukcesami – zarówno design nożyczek oraz opakowań doceniono na wielu międzynarodowych konkursach m.in. Nagroda DESIGN AWARD 2019 za design opakowania do limitowej serii produktów Brack&Grey czy w 2016 roku prestiżowa nagroda w dziedzinie wzornictwa iF DESIGN AWARD – złota nagroda iF Gold Award powędrowała do firmy RENOMED za nożyczki serii “Black & Gray & Silber”.